Kínai Nagydíj
Verseny - megvan a Red Bull első győzelme!
Bár a pénteki szabadedzéseken, és az időmérőn napos, meleg idő fogadta a versenyzőket, az időjárás képe teljesen megváltozott vasárnapra.
A hőmérséklet közel 15 fokot esett, a pálya 19 fok volt a kezdés időpontjában, nem is beszélve arról, hogy szakadt az eső, ezért nem meglepő, hogy versenyirányítás úgy döntött, a biztonsági autó mögül indítja el a szezon harmadik futamának helyet adó Kínai Nagydíjat.
A csapatok folyamatosan kérdezték versenyzőiket, hogy milyennek találják a pálya állapotát, ami megosztotta őket. Egyesek azt gondolták, el lehetne indítani a futamot, mások viszont arra panaszkodtak, hogy több helyen vízátfolyások vannak a pályán.
Bár a tempó nem volt nagy, az üzemanyag fogyott az autókból, így azok közül, akik könnyű autóval (pl. az első három) kezdték meg a futamot, egyre nagyobb bajban voltak. A második rajtpozíciót megszerző Fernando Alonso ki is hajtott a boxba üzemanyagért, mellyel visszacsúszott a mezőny végére, miközben jelezték, hogy elengedik a mezőnyt a nyolcadik körben.
Az élen álló Sebastian Vettel azonnal meglépett a többiektől, könnyű autójával folyamatosan lopta a távolságot közte és csapattársa, Mark Webber között, akit a Brawn GP duója követett, akik jól megtankolt autóval vágtak neki a futamnak, így már az új rajtnál tudni lehetett, hogy csak idő kérdése, mikor állnak az élre.
Eközben a világbajnoki címvédő, Lewis Hamilton agresszíven támadta ellenfeleit nehéz autójával, és körök alatt feljött az 5. helyre, ám az agresszivitás visszaütött, többször is megpördült, és csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem okozott balesetet.
Egyértelműen azok a versenyzők jártak jól, akik nehéz autóval kezdték meg a futamot, amit az is bizonyít, hogy Massa a 13. körben már Trulli előtt, a hatodik helyen járt a Ferrarival, és kicsúszása után Hamilton ismét rákapcsolt.
Ahogy arra számítani is lehetett, miután a Red Bull duója kiállt tankolni, a Brawn versenyzői álltak az élre, akik jóval nehezebb autóval kezdték meg a versenyt.
Az első komolyabb versenybalesetre sem kellett sokat várni, a vizes pálya csak úgy szedte áldozatait. A BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica hátulról telibe találta Trulli Toyotáját a célegyenesre ráfordító kanyarban, ami miatt azonnal beküldték a biztonsági autót.
A kiállások után változott a sorrend, Vettel vette át a vezetést a biztonsági autó mögött, akit Button követett, míg Massa autózott a harmadik pozícióban. A Ferrari brazilja azonban még nem volt kint tankolni, és pillanatok alatt az is biztossá vált, hogy már nem is áll ki, ugyanis megállt alatta az autója, és feladta a küzdelmet.
Vettel kis híján komoly bajba került, ugyanis a mögötte autózó Sebastien Buemi hátulról eltalálta, de szerencsére nem sérült meg autója, ellenben a svájci újoncnak első orrkúpot kellett cserélnie. A sors iróniája lett volna, ha Vettel kiesik emiatt, hiszen 2007-ben éppen ő volt az, aki ilyen körülmények között kiütötte a második helyen autózó Webbert Fujiban.
A mezőnyt a 22. körrel a vége előtt engedte el a biztonsági autó. Vettel azonnal meglépett a többiektől, és néhány kör alatt majd’ tíz másodpercet adott Buttonnak, akit egyre nagyobb nyomás alatt tartott a mögötte autózó Webber.
A Brawn brit pilótája az egyik kanyart el is vétette, így az ausztrál elment mellette, tehát ismét a Red Bull két pilótája állt az élre, akik másodpercekkel gyorsabb köröket futottak, mint a többiek.
Az utolsó kiállások előtt ideiglenesen változott a sorrend az élen, ám Vettel olyan hihetetlen tempót diktált az esőben, hogy a futam végéig megtankolt autójával simán elment Button mellett, akinek akkor még hátra volt egy kiállása.
Vettel a végén már elvette a gázt, ahogy Webber is lemondott arról, hogy befogja csapattársát, hiszen a harmadik helyen autózó Button, már több mint fél perccel volt lemaradva mögöttük.
A német versenyző ezzel az első pole pozíció után, az első futamgyőzelmet is megszerezte a Red Bull Racingnek, sőt az energiaital-gyárosok kettős győzelmet ünnepelhettek, Webber második helyével.
A harmadik és a negyedik pozícióban a Brawn duója végzett, Button, Barrichello sorrendben, akit a McLaren egy kiállásos stratégiával versenyző párosa, Kovalainen és Hamilton követett.
Sokáig úgy volt, hogy Hamilton megpördülése után a Force India német versenyzője, Adrian Sutil megszerezheti csapata első pontjait, ám néhány körrel a leintés előtt csúnyán összetörte autóját, és feladta a küzdelmet.
Az utolsó pontszerző helyeken Timo Glock, és a Sebastian Buemi zárt. A mezőny másik két világbajnoka, Fernando Alonso és Kimi Raikkönen csak a kilencedik, illetve a tízedik helyig jutott.
A Renault spanyolja sokáig pontszerző helyen autózott, ám egy késői kicsúszás miatt visszacsúszott. A Ferrari egy újabb borzalmas versenyt teljesített, és 1981 óta először áll pont nélkül három futam után a bajnokságban.
Kínai Nagydíj, verseny:
1. Vettel Red Bull-Renault (B) 1h57:43.485
2. Webber Red Bull-Renault (B) + 10.970
3. Button Brawn GP-Mercedes (B) + 44.975
4. Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) + 1:03.704
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1:05.102
6. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1:11.866
7. Glock Toyota (B) + 1:14.476
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:16.439
9. Alonso Renault (B) + 1:24.309
10. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:31.750
11. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:34.156
12. Raikkonen Ferrari (B) + 1:35.834
13. Kubica BMW Sauber (B) + 1:46.853
14. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1 kör
15. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1 kör
16. Piquet Renault (B) + 2 kör
Leggyorsabb kör: Barrichello, 1:52.592
Kiesők:
Sutil Force India-Mercedes (B) 51
Nakajima Williams-Toyota (B) 44
Massa Ferrari (B) 23
Trulli Toyota (B) 19
Kvalifikáció - Vettel megszerezte a Red Bull első pole pozícióját!
Sebastian Vettel megszerezte pályafutása második és csapata első pole pozícióját a Kínai Nagydíjon, miután kiváló tempót diktált az időmérőn. A Red Bull pilóta mögött a kétszeres bajnok, Fernando Alonso végzett, akit saját csapattársa Mark Webber követett.
Meleg, napos idő fogadta a versenyzőket a szezon harmadik állomásának helyet adó Kínai Nagydíj szombati időmérő edzésén, ahol a levegő hőmérséklete 24, az aszfalté pedig 38 fok volt.
Első etap
A pilóták először a közepes keverékekkel kezdték meg a körözést, ám meglepő módon a Ferrari már azonnal a szuperlágy abroncsokkal küldte pályára versenyzőit, félve attól, hogy már az első húszperces tréning végén kiesnek – ahogy az Massával történt Malajziában.
Az olaszok ennek köszönhetően fantasztikusan kezdtek, ám ahogy a többiek is szuperlágy gumikra váltottak, úgy változott a mezőny képe. Végül aztán helyreállt a rend, és a bajnokság éllovasa, Jenson Button 1:35.533-as idejével, két tizeddel megelőzve csapattársát, Rubens Barrichellót, megnyerte az első tréninget.
Mark Webber remekül teljesített, és alig lemaradva a Brawn duójától, a harmadik helyre kormányozta a hagyományos diffúzorral ellátott Red Bull RB5-ös modellt. Lewis Hamilton, aki már egy átmeneti diffúzorral körözött, a negyedik lett az edzésmenő Nico Rosberg előtt, míg a Ferrari párosa, Kimi Raikkönen és Felipe Massa a hatodik, illetve a hetedik helyen simán bejutott a Q2-be.
A Toro Rosso svájci újonca, Sebastian Buemi parádézott, és a nyolcadik helyen végzett a Toyota versenyzői előtt, miközben nálánál jóval tapasztaltabb márkatársa, Sebastien Bourdais már az első etapban búcsúzott.
Azonban nem ez volt az első etap legnagyobb meglepetése, hanem az, hogy a BMW Sauber lengyel pilótája, Robert Kubica sem jutott tovább a második körbe, ahogy a Renault edzésen remekül teljesítő brazilja, Nelsinho Piquet sem.
Az első etap után a következő versenyzők búcsúztak: Sebastien Bourdais (Toro Rosso), Nelsinho Piquet (Renault), Robert Kubica (BMW Sauber), Adrian Sutil (Force India), és Giancarlo Fisichella (Force India).
Második etap
Ahogy azt sejteni is lehetett, a versenyzők azonnal a szuperlágy gumikon gördültek pályára, hiszen már az elején tudni lehetett, hatalmas lesz a küzdelem.
Az első gyorsköröket követően a Red Bull Racing ausztrál pilótája, Mark Webber állt az élen 1:35.632-es idejével, akit egy tizeddel lemaradva Lewis Hamilton követett a második helyen, ám az edzésnek még koránt sem volt vége.
Button sokáig csak a tizedik hely környékén tanyázott, azonban utolsó mért körén átvette a vezetést, de nem örülhetett sokáig, mert a Red Bull párosa, először Webber, majd a mindössze egyetlen mért kört teljesítő Vettel megszerezte az első két helyet, sőt még Barrichello is bejött elé a harmadik pozícióba.
A McLaren és a Ferrari egy-egy versenyzővel jutott csak tovább az utolsó, mindent eldöntő körbe. Hamilton a hatodik helyre kormányozta új aerodinamikai csomaggal ellátott autóját, míg Raikkönen a kilencedik lett, a még továbbjutó, és eddig fantasztikusan teljesítő újonc, Buemi előtt.
Massa és Kovalainen viszont búcsúzott a második etapban, ahogy a BMW másik pilótája, Nick Heidfeld sem jutott tovább, sőt Timo Glock is kiesett a Toyotával, aki egy váltócsere miatt amúgy is öt rajthelyes büntetésre számíthat.
A második etap után a következő versenyzők búcsúztak: Nick Heidfeld (BMW Sauber), Heikki Kovalainen (McLaren), Felipe Massa (Ferrari), Timo Glock (Toyota), és Kazuki Nakajima (Williams).
Harmadik etap
Ahogy azt már megszokhattuk, az utolsó etapot két részre kell osztani. Az első mért köröket követően Rubens Barrichello állt az élen 1:37.146-os idejével, akit mindössze öt századdal lemaradva Mark Webber követett a Red Bullal a második helyen.
A nagy tűzijáték, és meglepetés azonban csak ezután jött.
Az senkit nem lepett meg, hogy Jenson Button utolsó mért körén azonnal átvette a vezetést, ám a brit pilóta egy perc alatt hirtelen az ötödik pozícióban találta magát, miután először a Red Bull duója, majd Alonso, aztán pedig csapattársa, Barrichello is megelőzte.
Az időmérőt végül Vettel nyerte meg, aki mind a második, mind pedig a harmadik etapban kockáztatott, és hihetetlen higgadtsággal mindössze egyetlen mért kört teljesített, mindent vagy semmit alapon.
A Red Bull német versenyzőjét két tizedes lemaradásban a Renault kétszeres bajnoka, Alonso követte, akinek sikerére szinte senki nem számított. A spanyol pilóta mögött a másik Red Bull pilóta, Webber végzett, a Brawn duója előtt.
Trulli a hatodik lett a Toyotával, Rosberg előtt, akit a két világbajnok, Raikkönen és Hamilton követett a nyolcadik, illetve a kilencedik pozícióban, míg az "utolsó" helyen Buemi végzett a Toro Rossóval.
Kínai Nagydíj, időmérő:
1. Vettel Red Bull 1:36.565 1:35.130 1:36.184 11
2. Alonso Renault 1:36.443 1:35.803 1:36.381 21
3. Webber Red Bull 1:35.751 1:35.173 1:36.466 19
4. Barrichello Brawn 1:35.701 1:35.503 1:36.493 21
5. Button Brawn 1:35.533 1:35.556 1:36.532 19
6. Trulli Toyota 1:36.308 1:35.645 1:36.835 21
7. Rosberg Williams 1:35.941 1:35.809 1:37.397 23
8. Raikkonen Ferrari 1:36.137 1:35.856 1:38.089 19
9. Hamilton McLaren 1:35.776 1:35.740 1:38.595 17
10. Buemi Toro Rosso 1:36.284 1:35.965 1:39.321 21
11. Heidfeld BMW-Sauber 1:36.525 1:35.975 14
12. Kovalainen McLaren 1:36.646 1:36.032 10
13. Massa Ferrari 1:36.178 1:36.033 11
14. Glock Toyota 1:36.364 1:36.066 14
15. Nakajima Williams 1:36.673 1:36.193 13
16. Bourdais Toro Rosso 1:36.906 10
17. Piquet Renault 1:36.908 10
18. Kubica BMW-Sauber 1:36.966 8
19. Sutil Force India 1:37.669 10
20. Fisichella Force India 1:37.672 10
Kínai Nagydíj, autók tömege:
1. Vettel 644.0kg
2. Alonso 637.0kg
3. Webber 646.5kg
4. Barichello 661.0kg
5. Button 659.0kg
6. Trulli 664.5kg
7. Rosberg 650.5kg
8. Raikkonen 673.5kg
9. Hamilton 679.0kg
10. Buemi 673.0kg
11. Heidfeld 679.0kg
12. Kovalainen 697.0kg
13. Massa 690.0kg
14. Glock 652.0kg
15. Nakajima 682.7kg
16. Bourdais 690.0kg
17. Piquet 697.9kg
18. Kubica 659.0kg
19. Sutil 648.0kg
20. Fisichella 679.5kg
3. szabadedzés - Rosberg állt az élre
A Williams istálló német versenyzője, Nico Rosberg zsinórban harmadszor várhatja az élről az időmérő edzést az idei évben, miután megszerezte az elsőséget a harmadik szabadedzésen Sanghajban. A második Trulli lett, akit Hamilton követett a harmadik helyen.
Rosberg számára nem is kezdődhetett volna rosszabbul a szombat reggeli egyórás edzés, hiszen bemelegítő körét követően, megismételve Lewis Hamilton 2007-es manőverét, kicsúszott a kavicságyba a boxutca bejáratánál, ami miatt az első húsz percet azzal töltötte, hogy várta, mikor kapja vissza versenyautóját.
A német pilóta azonban feltámadt, és 1:36.133-as idejével magabiztosan megszerezte az elsőséget, így az eddig megrendezett kilenc szabadedzésből hatot megnyert az idei évben.
A német versenyző mögött a Toyota olasz pilótája, Jarno Trulli végzett, akit a javított aerodinamikai csomaggal köröző Lewis Hamilton követett a McLarennel, a bajnokság éllovasa, Jenson Button előtt.
Az első figyelemreméltó időt Kimi Raikkönen teljesítette, ám miután befejezte mért körét, elvesztette uralmát autója felett, és megpördült a harmadik kanyarban, de szerencsére gond nélkül folytatni tudta a munkát.
A Ferrari finn pilótáját Rosberg váltotta az élen, ám Raikkönen rákapcsolt, és kilenc perccel később, visszavette vezető pozícióját. Jarno Trulli volt az első, aki feltetette autójára a Bridgestone szuperlágy keverékű abroncsait, amivel azonnal hat tizeddel bizonyult gyorsabbnak a többieknél.
Sokáig úgy tűnt, hogy Trulli ideje befoghatatlan, hiszen Button sem tudott a közelébe férkőzni, ám végül Rosberg – szokásához híven – az utolsó pillanatban megfutott gyorskörével, 0.139 másodpercet javított az addigi legjobb időn, és megnyerte az edzést.
Hamilton is javított utolsó mért körén, és 58 ezredre megközelítve Trullit, megszerezte a harmadik pozíciót, mellyel a negyedik helyre szorította Buttont, akit hatalmas meglepetésre Nelsinho Piquet követett a Renault-val.
A brazil pilóta mögött Felipe Massa (Ferrari), Heikki Kovalainen (McLaren), és Kazuki Nakajima (Williams) végzett az első nyolcban. Míg az első tíz sorát Raikkönen és Rubens Barrichello zárta a másik Brawnnal.
Timo Glock mindössze hat kört teljesített, miután egy probléma lépett fel váltójával. A szerelők keményen dolgoztak az autón az edzés ideje alatt, és még az sem kizárt, hogy váltót kell cserélni autójában, amely egy automatikus öt rajthelyes büntetést vonna maga után.
Fernando Alonso az idő javarészét szintén a garázsban töltötte, és mindössze csak hat kört teljesített, így nem csoda, hogy az utolsó előtti pozícióban végzett, pedig csapattársa kiválóan szerepelt.
Kínai Nagydíj, harmadik szabadedzés:
1. Rosberg Williams-Toyota 1:36.133 17
2. Trulli Toyota 1:36.272 + 0.139 22
3. Hamilton McLaren-Mercedes 1:36.330 + 0.197 17
4. Button Brawn GP-Mercedes 1:36.463 + 0.330 16
5. Piquet Renault 1:36.464 + 0.331 16
6. Massa Ferrari 1:36.528 + 0.395 18
7. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:36.547 + 0.414 13
8. Nakajima Williams-Toyota 1:36.560 + 0.427 17
9. Raikkonen Ferrari 1:36.568 + 0.435 17
10. Barrichello Brawn GP-Mercedes 1:36.642 + 0.509 17
11. Heidfeld BMW Sauber 1:36.702 + 0.569 14
12. Kubica BMW Sauber 1:36.742 + 0.609 14
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:36.742 + 0.609 16
14. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:36.834 + 0.701 17
15. Webber Red Bull-Renault 1:37.330 + 1.197 8
16. Vettel Red Bull-Renault 1:37.349 + 1.216 7
17. Sutil Force India-Mercedes 1:37.534 + 1.401 17
18. Fisichella Force India-Mercedes 1:37.732 + 1.599 18
19. Alonso Renault 1:38.003 + 1.870 6
20. Glock Toyota 1:39.110 + 2.977 6
2. szabadedzés - Helyreállt a rend: Button az élen
Bár az első szabadedzésen úgy tűnhetett, hogy az átmeneti diffúzornak köszönhetően feltámadt a McLaren, a második tréningen helyreállt a régi rend.
Bár a wokingi alakulat tovább gyorsult, a többiek jóval nagyobb léptekben haladtak előre, és végül Jenson Button 1:35.679-es idejével az élen végzett, akit mindössze 25 ezreddel lemaradva, az edzésmenő, Nico Rosbrerg követett a második helyen.
A pilóták megkezdték az ismerkedést a sokat kritizált szuperlágy gumikeverékkel, ami egyértelműen gyorsabbnak bizonyult, mint a közepes típusú, bár egyeseknek komoly gondot okozott a szemcsésedés, és a túlzott gumikopás.
Az első fél órában a Red Bull Racing duója, Sebastian Vettel, és Mark Webber diktálta a tempót, amíg ki nem hajtott a pályára a Brawn párosa.
Ezúttal nem a bajnokság élén álló Jenson Button, hanem csapattársa, Rubens Barrichello volt a gyorsabb, de csak kezdetben, hiszen 1:35.881-es idejét végül a brit versenyző (ill. Rosberg is) megdöntötte.
Button utolsó tervezett mért körét nem tudta tökéletesen teljesíteni, mert Raikkönen feltartotta, ezért egy újabb körnek nekidurálta magát, és végül 1:35.679-es idejével megszerezte az első helyet.
Nico Rosberg, aki az utolsó pillanatokban valami hihetetlen módon rákapcsolt, az első két szektorban mindenkinél gyorsabb volt, ám az utolsó részen elfékezte magát az egyik kanyarban, így 25 ezreddel lemaradva Button mögött, a második pozícióban landolt.
A harmadik helyen a Brawn másik versenyzője, Rubens Barrichello végzett, akit a Red Bull duója, Vettel és Webber követett a negyedik, illetve az ötödik helyen, a Toyota olasz pilótája, Jarno Trulli előtt.
Kazuki Nakajima a hetedik lett a Williamsszel, aki mögött Timo Glock futott be a Toyotával a nyolcadik pozícióban, míg az első tíz sorát Heikki Kovalainen (McLaren), és Sebastien Bourdias (Toro Rosso) zárta.
Kovalainen kivételével, a nagymenők (McLaren, Ferrari, BMW, Renault) versenyzői csak a mezőny második felében foglalhattak helyet.
Kínai Nagydíj, második szabadedzés:
1. Button Brawn-Mercedes 1:35.679 35
2. Rosberg Williams-Toyota 1:35.704 + 0.025 36
3. Barrichello Brawn-Mercedes 1:35.881 + 0.202 35
4. Webber Red Bull-Renault 1:36.105 + 0.426 32
5. Vettel Red Bull-Renault 1:36.167 + 0.488 22
6. Trulli Toyota 1:36.217 + 0.538 42
7. Nakajima Williams-Toyota 1:36.377 + 0.698 32
8. Glock Toyota 1:36.548 + 0.869 40
9. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:36.674 + 0.995 34
10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:36.800 + 1.121 34
11. Sutil Force India-Mercedes 1:36.829 + 1.150 30
12. Massa Ferrari 1:36.847 + 1.168 34
13. Hamilton McLaren-Mercedes 1:36.941 + 1.262 28
14. Raikkonen Ferrari 1:37.054 + 1.375 33
15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:37.219 + 1.540 34
16. Piquet Renault 1:37.273 + 1.594 36
17. Kubica BMW-Sauber 1:37.491 + 1.812 34
18. Heidfeld BMW-Sauber 1:37.544 + 1.865 28
19. Alonso Renault 1:37.638 + 1.959 28
20. Fisichella Force India-Mercedes 1:37.750 + 2.071 31
1. szabadedzés - Hamilton az élen!
Hatalmas meglepetésre a bajnoki címvédő, Lewis Hamilton végzett az élen a Kínai Nagydíj első szabadedzésén, ahol a McLaren egy új aerodinamikai csomaggal gördült pályára, amely magában foglalta a dupla diffúzor egy kezdeti verzióját.
Miközben ellenfelei folyamatosan azt hangoztatták, hogy már megkezdték dupla diffúzoruk fejlesztését arra az esetre, ha a Fellebbviteli Bíróság netán szabályosnak minősítené a vitatott elemet, a McLaren szépen csendben dolgozott, és már a hétvégi futamra előrukkolt az új elrendezés egy korai verziójával, ami úgy tűnik, komoly lendületet adott az amúgy borzalmasan gyengén kezdő csapatnak.
Hamilton eddig nem sok vizet zavart az edzéseken, ám most rákapcsolt, és megelőzve a Brawn GP duóját, az élre repítette a módosított aerodinamikai csomaggal szerelt MP4/24-es modellt.
Csapattársa, Heikki Kovalainen is kiválóan szerepelt, a finn mindössze három tizeddel lemaradva tőle, a negyedik pozícióban végzett, miközben a Ferrari még az első tízbe se fért be.
Az első fél órában a mezőny egyetlen újonca, Sebastien Buemi körözött a Toro Rossóval, ám az első figyelemreméltó időt a Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli futotta meg, aki 1:39.959-es idejével azonnal átvette a vezetést.
Trulli azonban nem állt meg, és következő körén újabb fél másodpercet javított idején, de egy elektronikai meghibásodás után hirtelen elsötétült autójának műszerfala, így vissza kellett térnie a boxba.
Eközben Hamilton átvette a vezetést 1:38.603-as idejével, és egészen addig az élen maradt, míg a Brawn duója ki nem hajtott a pályára. A McLaren világbajnoka azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és egy órával a kezdés után megfutott 1:37.334-es idejével befoghatatlannak bizonyult.
Mark Webber az ötödik helyre repítette Red Bullját, akit az elektronikus probléma után visszatért Trulli követett a hatodik helyen, az idei év edzésmenője, Nico Rosberg előtt, aki csak a hetedik helyig jutott a Williamsszel.
Timo Glock több alkalommal is kicsúszott a pályáról, ám még így is a nyolcadik helyre kormányozta Toyotáját, akit az első tízben Fernando Alonso (Renault), és Sebastien Bourdais (Toro Rosso) követett.
A Ferrari nem lehetett elégedett. Kimi Raikkönen csak a tizenegyedik helyen végzett, míg csapattársa, Felipe Massa – aki a túlzott szemcsésedésre panaszkodott – a tizennegyedik lett. Mindketten kicsúsztak a pályáról a 14-es kanyarban, sőt a brazil pilóta később még meg is pörült ezen a részen, és láthatóan szenvedett a tapadás hiánya miatt.
Kínai Nagydíj, első szabadedzés:
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1:37.334 + 22
2. Button Brawn GP-Mercedes 1:37.450 + 0.116 18
3. Barrichello Brawn GP-Mercedes 1:37.566 + 0.232 19
4. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:37.672 + 0.338 23
5. Webber Red Bull-Renault 1:37.752 + 0.418 20
6. Trulli Toyota 1:37.764 + 0.430 19
7. Rosberg Williams-Toyota 1:37.860 + 0.526 24
8. Glock Toyota 1:37.894 + 0.560 21
9. Alonso Renault 1:38.089 + 0.755 19
10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:38.195 + 0.861 24
11. Raikkonen Ferrari 1:38.223 + 0.889 23
12. Vettel Red Bull-Renault 1:38.274 + 0.940 20
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:38.307 + 0.973 26
14. Sutil Force India-Mercedes 1:38.319 + 0.985 18
15. Massa Ferrari 1:38.418 + 1.084 20
16. Heidfeld BMW Sauber 1:38.456 + 1.122 21
17. Fisichella Force India-Mercedes 1:38.460 + 1.126 19
18. Kubica BMW Sauber 1:38.463 + 1.129 18
19. Nakajima Williams-Toyota 1:38.730 + 1.396 25
20. Piquet Renault 1:38.825 + 1.491 20
/Forrás: f1világ/
|